Marc Prensky ens parla de nadius digitals per referir-se als nostres fills, que han nascut envoltats d'unes tecnologies que per a nosaltres, els immigrants digitals, encara se'ns fan estranyes i ens enlluernen. Ens hem de preguntar, però, quin és l'ús de la tecnologia que fan els nostres fills. Malauradament, i en la majoria de casos, va poc més enllà d'eina de tractament de textos, de l'estri que ens permet jugar, mantenir actualitzats els fotologs o comunicar-nos amb el messenger.
Sovint caiem en el tòpic de que els nostres filsl en saben més que nosaltres, i això no és cert: Com a nadius digitals tenen més facilitat per a la utilització de l'eina, però més que mai necessiten l'orientació i l'acompanyament de pares i ensenyants per tal de treure'n el màxim profit educatiu.
Les tecnologies de la informació i de la comunicació, ben orientades, poden arribar a ser un instrument valuosíssim de construcció de coneixement, i amb aquest taller volem fer un pas endavant per perdre la por, reflexionar sobre alguns aspectes claus i adquirir unes capacitats bàsiques que ens han de permetre orientar en un ús educatiu i responsable de les TIC per part dels nostres fills.
Ramon Teixidor, Jordi Marín i Ramon Barlam (profesors del curs)
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
3 comentaris:
De moment serem unes 10-12 persones. Probablement dimarts al matí tinguem noves inscripcions. Segur que serà molt interessant.
Fins demà.
He trobat un article que parla del tema:
http://tinyurl.com/5gnvyo
Doneu-hi un cop d'ull i el comentem.
Bon article Ramon!
Ho clava, el problema no està en els ordinadors en sí, si en tenim o no. Incloure les TIC a la pràctica docent va molt més enllà d'adquirir les competències mínimes (tant per part dels nadius com dels immigrants digitals) per fer anar el maquinari en qüestió. Cal aprendre a treure el màxim profit d'aquestes noves eines per reescriure el que entenem per ensenyar i aprendre.
Tot un repte!
Publica un comentari a l'entrada